Premier League set to CANCEL new Russian TV deal

Premier League set to CANCEL new Russian TV deal at AGM later this week in response to Ukraine war… despite it costing top-flight clubs a total of £43MILLION

  • Deal with Match TV will be scrapped at the Premier League’s AGM on Thursday
  • The Premier League had suspended previous agreement with Rambler Media
  • New deal with Match TV had been due to begin in August but the league will walk away
  • They have close links to the Russian government as they are owned by Gazprom Media 

Premier League clubs are set to write off £43million by cancelling their new Russian television contract this week.

Sportsmail has learned that the Premier League’s three-year deal with Match TV, which was due to start next season, will officially be scrapped at the clubs’ AGM in Harrogate on Thursday.

The Premier League had already responded to Russian’s invasion of Ukraine by suspending their previous TV deal with Rambler Media in March, but that contract was coming to an end anyway and was only worth £6m a season. 

The move from the Premier League in response to the Ukraine war will cost each club millions

The new deal with Match TV was due to begin in August, but the Premier League have opted to walk away before the contract has started in a move that will cost each club millions.

The Premier League initially opted to continue broadcasting in Russia following the invasion, with their production company inserting pro-Ukraine messaging into their match coverage for one round of games, before the clubs agreed to suspend the Rambler Media deal and make a £1m donation to the Disasters Emergency Committee’s Ukraine relief fund. 

The faint possibility of a negotiated settlement this summer and the time before the new contract was due to begin led the Premier League to delay making a decision on Match TV, but with no end to the conflict in sight after 100 days of Russian occupation the termination will be confirmed this week.

Match TV have close links to the Russian government as they are owned by Gazprom Media, and the channel was personally opened following a presidential decree by Vladimir Putin three years ago.

Richard Masters, the Premier League chief executive, had said the TV deals were ‘under review’

The Premier League have decided to cancel the deal with a Russian company because of the country’s invasion of Ukraine

Share this article

Source: Read Full Article